Problemen met inloggen voor Safarigebruikers

Geplaatst op:
Het systeem dat wij gebruiken als golfclub (E-Golf4U) maakt gebruik van zgn. iframes om data te tonen op onze website (eigenlijk een site in onze site). Dit systeem wordt ook gebruikt om in te loggen op onze site en starttijden te reserveren.
 
Apple heeft in een recente update van hun browser Safari een aanpassing gedaan, waardoor het niet langer mogelijk is voor een iframe om cookies te zetten voor de site waarin deze getoond wordt. Dit heeft gevolgen voor E-Golf4U en de manier waarop ingelogd wordt en starttijden moeten worden gereserveerd. E-Golf4U is hard bezig met een oplossing, maar ze geven aan dat dit nog even kan duren.
 
Mogelijke oplossingen voor u als Safari gebruiker:
 
  • In Google Chrome of Firefox is vooralsnog geen probleem, dus mocht u één van deze browsers kunnen gebruiken, dan helpt dat.
  • Als u als Safari gebruiker nu inlogt, dan krijgt u vanuit de E-Golf4U software een melding om “hier te klikken om verder te gaan…” en daarna nogmaals. Als u dit doet, dan zou daarna zou alles goed moeten werken. Dit is een workaround die E-Golf4U nu tijdelijk geïmplementeerd heeft.
We snappen dat dit voor u als gebruiker van Safari vervelend is. We hopen op een snelle goede oplossing vanuit E-Golf4U.